PODSTAWA PRAWNA
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeśli osoba nie ma numeru PESEL, a przepis prawa wymaga posiadania tego numeru, można wystąpić o jego nadanie. We wniosku należy wpisać podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL. Jeśli jakaś instytucja wymaga numeru PESEL, powinna wskazać wnioskodawcy taką podstawę.
Wszystkie osoby, które zameldują się na pobyt stały lub czasowy albo złożą wniosek o wydanie dowodu osobistego otrzymują nr PESEL bez składania odrębnego wniosku.
Wnioski dostępne są w Wydziale Spraw Obywatelskich - pokój nr 35 Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13 lub dostępne są na stronie internetowej urzędu bip.lobez.pl
Wniosek składa się w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, pokój nr 35. Wniosek o nadanie numeru PESEL można również złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na stronie www.bip.lobez.pl lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na stronie http://epuap.gov.pl
WYMAGANE DOKUMENTY
OPŁATY
od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielnego przez każdej wskazanej osobie), gdy wnioskodawcę będzie reprezentował pełnomocnik niebędący najbliższą rodziną - 17 zł;
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wniosek zostanie przyjęty od razu. Jeśli podstawa do nadania numeru PESEL będzie właściwa – wnioskodawca lub jego pełnomocnik otrzymuje o razu powiadomienie o nadaniu numeru PESEL. Jeśli we wniosku będą jakieś braki należy je uzupełnić.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie występuje