Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397),
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 poz. 2096)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 poz. 1000 z póżn zm.),
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zaświadczenie z prowadzonego przez organ rejestru mieszkańców (ewidencji ludności) wydaje się na wniosek zainteresowanej osoby.
Wnioski dostępne są w Wydziale Spraw Obywatelskich - pokój nr 35 Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13 lub dostępne są na stronie internetowej urzędu bip.lobez.pl
Wniosek składa się w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, pokój nr 35.
Wniosek o wydanie zaświadczenia można również złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na stronie www.bip.lobez.pl lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na stronie http://epuap.gov.pl
WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności,
- dowód osobisty do wglądu ,w przypadku osobistego złożenia wniosku w Urzędzie Miejskim,pok.35,
- dokument, który potwierdza interes prawny (np. dokument potwierdzający prawo do lokalu, w przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia o ilości zameldowanych osób - oryginał do wglądu albo dokument, dokument potwierdzający prawo do lokalu w przypadku pobierania zaświadczenia o braku mieszkańców – oryginał do wglądu itp.)
- dowód wniesienia opłaty skarbowej,
- jeśli sprawa załatwiana jest przez pełnomocnika, należy dołączyć dokument pełnomocnictwa i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.
III. OPŁATY
- opłata skarbowa - 17 zł od wydanego zaświadczenia,
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielnego przez każdej wskazanej osobie), gdy wnioskodawcę będzie reprezentował pełnomocnik niebędący najbliższą rodziną - 17 zł;
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Łobzie, pok. nr 43 lub na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Goleniowie Oddział Łobez nr: 89937510382600483520000010.
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Informacje zostaną udzielone w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
Odmowa wydania zaświadczenia lub odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w formie postanowienia.
V. TRYB ODWOŁAWCZY
Od wydanego postanowienia przysługuje zażalenie do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Burmistrza Łobza w ciągu 7 dni od otrzymania postanowienia
VI. OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA ZAŁATWIENIE SPRAWY:
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, Inspektor Anna Wróbel (pokój nr 35), tel. (0-91) 397 61 53