PODSTAWA PRAWNA
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Formularze wniosków można otrzymać w pokoju nr 11 Urzędu Miejskiego.
Wnioski przyjmowane są w Sekretariacie Urzędu Miejskiego.
II.WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek,
- w przypadku osób fizycznych dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport),
- w przypadku osób prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
a podlegającej rejestracji – aktualny wydruk z rejestru, właściwe pełnomocnictwa, dokumenty tożsamości (dowód osobisty lub paszport) osób reprezentujących podmiot.
III. OPŁATY
- nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 pkt 1 litera h)
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
W ustawie o gospodarce nieruchomościami jako zasadę przyjęto, że nieruchomości są sprzedawane w drodze przetargu. Wyjątki od tej zasady zapisane zostały m.in. w art. 37 ust. 2 w/w ustawy np. gdy przedmiotem zbycia jest nieruchomość lub jej części jeżeli mogą poprawić warunki zagospodarowania nieruchomości przyległej, stanowiącej własność osoby wnioskującej o nabycie.
W wykazie nieruchomości zamieszcza się m.in. informację o terminie do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Termin złożenia wniosku dla tych osób nie może być krótszy niż 6 tygodni, licząc od dnia wywieszenia wykazu.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem
VII. INFORMACJE DODATKOWE
Podanie numeru telefonu ułatwi kontakt z nabywcą nieruchomości.
VIII.OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ
Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami
Agnieszka Drogosz, pokój nr 11, tel. (091) 397-61-73