PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397)
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Każdy, kto wyjeżdża za granicę na dłużej niż 6 miesięcy musi zgłosić swój wyjazd oraz powrót.
Gdy zgłoszenie wyjazdu będzie na stałe, osoba ta zostanie automatycznie wymeldowana z miejsca pobytu stałego i czasowego. Zgłoszenia wyjazdu za granicę oraz powrotu można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika. Za dziecko (osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych), zgłoszenia dokonuje rodzic (opiekun prawny, kurator).
Wnioski dostępne są w Wydziale Spraw Obywatelskich - pokój nr 35 Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13 lub dostępne są na stronie internetowej urzędu bip.lobez.pl
Wniosek składa się w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, pokój nr 35. Wniosek o nadanie numeru PESEL można również złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na stronie www.bip.lobez.pl lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na stronie http://epuap.gov.pl
WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek – zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej lub zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rezczypospolitej Polskiej
- dokument, który potwierdzi tożsamość danej osoby (np. dowód osobisty, paszport, akt urodzenia dziecka, akt małżeństwa)
- wniosek można złożyć osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika (pełnomocnik musi okazać pełnomocnictwo)
OPŁATY
- zgłoszenie wyjazdu lub powrotu opłata nie jest pobierana.
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielnego przez każdej wskazanej osobie), gdy wnioskodawcę będzie reprezentował pełnomocnik niebędący najbliższą rodziną opłata skarbowa wynosi 17 zł;
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Łobzie, pok. nr 43 lub na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Goleniowie Oddział Łobez nr: 89937510382600483520000010.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wniosek zostanie przyjęty od razu. Jeśli podstawa do nadania numeru PESEL będzie właściwa – wnioskodawca lub jego pełnomocnik otrzymuje o razu powiadomienie o nadaniu numeru PESEL. Jeśli we wniosku będą jakieś braki należy je uzupełnić.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie występuje.
OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA ZAŁATWIENIE SPRAWY:
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, Inspektor Anna Wróbel (pokój nr 35), tel. (0-91) 397 61 53