I.PODSTAWA PRAWNA
1. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ( Dz.U.2019r. poz. 700 t.j.),
II. WYMAGANE DOKUMENTY DO ZŁOŻENIA WNIOSKU O PRZEKAZANIE DANYCH KONTAKTOWYCH / AKTUALIZACJĘ DANYCH W REJESTRZE DANYCH KONTAKTOWYCH / USUNIĘCIE DANYCH Z REJESTRU DANYCH KONTAKTOWYCH
1. Wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych
2. Dowód osobisty
Wniosek o przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych/ o aktualizację danych w rejestrze danych kontaktowych/ o usunięcie z rejestru danych kontaktowych można pobrać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13 ( pok. nr 34 )
Złożenie wniosku jest dobrowolne. Wniosek składa osoba pełnoletnia, posiadająca numer PESEL.
III.TRYB ZŁOŻENIA WNIOSKU
Wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych można złożyć:
- w urzędzie:
- przez internet
Do wniosku do RDK należy przygotować:
- w urzędzie:
· telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie – jeśli potwierdzasz dane w RDK przy urzędniku. Dostaniesz na nie SMS-a lub e-maila z kodami do potwierdzenia twoich danych.
- przez internet:
• login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód,
• telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail
IV.TERMIN REALIZACJI SPRAWY
1. W urzędzie: wniosek złożony w naszym urzędzie realizowany jest niezwłocznie w obecności wnioskodawcy.
Po wpisaniu lub zmianie danych kontaktowych – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika.
Po usunięciu danych – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie dostanie się żadnego kodu potwierdzającego).
2. Przez internet: dane do rejestru danych kontaktowych osób fizycznych przekazuje, aktualizuje lub usuwa samodzielnie osoba fizyczna przy użyciu usługi online udostępnionej przez Ministra Cyfryzacji. Złożona informacja musi być podpisana podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Po wpisaniu lub zmianie danych kontaktowych – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem.
Po usunięciu danych – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie dostanie się żadnego kodu potwierdzającego).
V.TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy
UWAGA! Podany w RDK numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko do jednej osoby.
W każdej chwili można zmienić, aktualizować lub usunąć dane z RDK.
Jeżeli twoje dane kontaktowe nie zostały potwierdzone w urzędzie lub przez internet - można to zrobić później (jest na to 24 godziny od otrzymania kodu potwierdzającego)
VI.OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA ZAŁATWIENIE SPRAWY:
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, Inspektor Kamila Deuter (pokój nr 34), tel. (0-91) 397 61 65.