PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 10 marca 2006 roku o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. Nr 2019, poz. 2188 t.j.)
• Rozporządzenie rady Ministrów w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju.
• Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie wzoru wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolne.
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 256 t.j.)
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Formularze wniosków można otrzymać w Biurze Obsługi Interesantów lub w pok. nr 42,
Wnioski przyjmowane są w pokoju 42 Urzędu Miejskiego w Łobzie.
II. WYMAGANE DOKUMENTY
1. wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
2. faktury VAT stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w okresie 6 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku
III. OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA –
Wnioski o zwrot podatku składa się w dwóch terminach
1)Pierwszy termin od 1 lutego r. do 29 lutego r. należy złożyć odpowiedni wniosek do Burmistrza , w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia (roku poprzedzającego) r. do 31 stycznia roku bieżącego.,
2)Drugi termin od 1 sierpnia r. do 31 sierpnia r. należy złożyć odpowiedni wniosek do Burmistrza , w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego r. do 31 lipca r. bieżącego roku.
V. TERMIN WYPŁAT
Wypłata producentom rolnym zwrotu podatku akcyzowego nastąpi w terminie:
a) 1 - 30 kwietnia r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie,
b) 1 - 31 października r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie,
gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Łobza w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
Podanie we wniosku numeru telefonu, oraz godziny, w których można uzyskać informacje dodatkowe od wnioskodawcy może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
VIII.OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Wydział Finansowo - Budżetowy- inspektor Iwona Żyła , pokój nr 42,
tel. 091 397 40 03.