Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Kierownik Wydziału: Krystyna Rusak Tel: bezpośredni (091) 397-61-74, centrala (091) 397-40-01/02 Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Zadania Wydziału:
wykonywanie zadań z zakresu rolnictwa oraz współpraca z jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa,
współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zaraźliwych i zakaźnych zwierząt,
współpraca z kołami łowieckimi działającymi na terenie Gminy w zakresie prowadzonej gospodarki zwierzyną leśną oraz prowadzenie mediacji w celu polubownego rozstrzygania sporów o wysokość odszkodowania za szkody łowieckie,
prowadzenie spraw związanych z gospodarką gruntami Gminy,
nadzór na realizacją umów najmu i dzierżawy nieruchomości Gminy,
prowadzenie rejestrów nieruchomości skomunalizowanych, oddanych w użytkowanie wieczyste, sprzedanych na własność i dzierżawionych,
prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz nadawania nieruchomościom numeracji porządkowej, a także prowadzenie w tym zakresie rejestrów obejmujących miasto i gminę Łobez,
prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą mienia komunalnego, lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, działek pod budownictwoi nieruchomości zabudowanych,
prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem niezagospodarowanych budynków wolnostojących,
kompletowanie dokumentacji niezbędnej do urządzenia ksiąg wieczystych dla nieruchomości stanowiących własność Gminy,
prowadzenie spraw związanych z uregulowaniem stanu prawnego nieruchomości stanowiących własność Gminy lub pozostających w użytkowaniu wieczystym Gminy,
prowadzenie spraw związanych z dzierżawą nieruchomości stanowiących własność Gminy,
występowanie z wnioskami o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów na gruncie oddanym w użytkowanie wieczyste,
przejmowanie na własność Gminy budynków mieszkalnych, gospodarczych, infrastruktury mieszkaniowej oraz innych obiektów budowlanych do zasobów komunalnych wraz z przynależnymi gruntami,
prowadzenie spraw związanych zasobem mieszkaniowym Gminy,
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem lokalami użytkowymi,
przy współpracy ze Społeczną Komisją Mieszkaniową prowadzenie spraw związanych z przydziałem lokali z mieszkaniowego zasobem Gminy Łobez,
nadzór nad remontami lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność Gminy Łobez,
wydawanie postanowień o wszczęciu postepowania rozgraniczeniowego na działki na terenie gminy i miasta Łobez,
aktualizacja opłat rocznych za użytkowanie wieczyste,
naliczanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku budowy urządzeń infrastruktury technicznej i w wyniku podziału,
przeznaczanie terenu na ogrody działkowe,
wydawanie decyzji o rozgraniczanie, podziały i scalanie nieruchomości,
wydawanie pozwoleń na uprawę maku i konopi,
nadzór nad uprawami maku i konopi,
wydawanie decyzji nakazującej zniszczenie upraw maku i konopi,
nadzór pod względem merytorycznym nad realizacją umów (w zakresie zadań wydziału) zawartych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
wykonywanie czynności związanych z poświadczeniami, o których mowa w ustawie z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. z 2012 r. poz. 803),
prowadzenie windykacji należności czynszowych z tytułu najmu i dzierżawy, opłat za media, ceny sprzedaży nieruchomości, opłat za przekształcenie użytkowania wieczystego, opłat rocznych użytkowania wieczystego.