PODSTAWA PRAWNA
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
II. WYMAGANE DOKUMENTY
1.Wniosek o wydanie zezwolenia na organizację imprez masowych z następującymi załącznikami:
a) opinie powiatowych Komendantów Policji i Państwowej Straży Pożarnej oraz Kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej ( pogotowia ratunkowego),
b) opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego,
c) graficzny, wraz z opisem plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający:
- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informację o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitarnych,
d) regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom imprezy masowej,
e) program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zaraz wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej,
f) informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie udostępnionym przez organizatora, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informacje o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku, oraz informację o liczbie osób, które mogą być na imprezie masowej,
g) informację o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowych i informacyjnych; liczebność służby porządkowej i informacyjnej określa się w następujący sposób:
- w przypadku imprezy masowej nie będącej imprezą masową podwyższonego ryzyka- co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej,
- w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka- co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej i co najmniej dwóch członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób , przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej,
h) wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej ( kierownika do spraw bezpieczeństwa), w tym jej dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprez masowych podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia,
i) pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy,
j) szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
k) polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny,
l) pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki,
ł) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w masowej imprezie sportowej o podwyższonym ryzyku organizowanej na stadionie lub w hali sportowej.
III. OPŁATY
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
1. Organ wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
2. Organ stwierdza w zezwoleniu, że jest to impreza masowa podwyższonego ryzyka, w przypadku gdy wynika to z:
- informacji o przewidywanych zagrożeniach, o której mowa w art. 26 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych,
- opinii komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji,
- wniosku podmiotu zarządzającego rozgrywkami
3. Organ, biorąc pod uwagę przewidywane zagrożenia dla bezpieczeństwa i porządku publicznego, po konsultacji z właściwym miejscowo komendantem powiatowym (rejonowym, miejskim) Policji może w zezwoleniu, o którym mowa w ust. 1 ustawy, uwzględnić wniosek, o którym mowa w art. 26 ust. 2b ustawy, zezwalając organizatorowi na zapewnienie mniejszej liczebności służby porządkowej i informacyjnej niż określona w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy, przy czym liczba służb informacyjnych nie może być niższa niż określana zgodnie z art. 6 ust. 2 pkt 1 ustawy, a liczba służb porządkowych zwiększana jest przynajmniej o 200% w stosunku do liczby określanej zgodnie z art. 6 ust. 2 pkt 1ustawy.
4. Organ odmawia wydania zezwolenia w przypadku:
- niezłożenia przez organizatora opinii, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy, i dokumentów, o których mowa w art. 26 ustawy,
- niespełnienia przez organizatora obowiązków i wymogów, o których mowa w art. 6 lub w art. 13 ust. 2 ustawy.
5. Wydanie zezwolenia lub odmowa jego wydania następuje w drodze decyzji administracyjnej. Kopię decyzji organ przekazuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia jej wydania, podmiotom wymienionym w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy oraz wojewodzie.
6. Odwołanie organizatora od decyzji, o której mowa w ust. 5 ustawy, nie wstrzymuje jej wykonania.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ wydaje zezwolenie, albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzania imprezy masowej.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego przy Sejmiku Samorządowym w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Łobza w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
VII. OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)