PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa /Dz.U. z 2019r. poz.900 ze zm./
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Podania przyjmowane są w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Łobzie lub w pokoju nr 42. Wnioski można również składać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miejskiego w Łobzie poprzez stronę www.bip.lobez.pl
II. WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku
Załączniki tj.:
- dokumenty potwierdzające słuszność żądania (np. skorygowaną deklarację lub informację na podatek)
III. OPŁATY
Nie pobiera się
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
Po złożeniu wniosku organ podatkowy weryfikuje go i w przypadku kiedy wysokość nadpłaty jest taka jak wynika ze złożonego wniosku dokonuje zwrotu. W przeciwnym razie organ podatkowy winien najpierw wydać decyzje stwierdzającą nadpłatę.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
1) W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy /zgodnie z art 140 ustawy – Ordynacja podatkowa/.
2) W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia
VIII.OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Wydział Finansowo - Budżetowy- inspektor ds. księgowości podatkowej Jolanta Jaremko, pokój nr 42, tel. 091 397 40 03