Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Burmistrz wykonuje uchwały Rady Miejskiej w Łobzie i zadania gminy określone przepisami prawa
Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza należy:
przygotowanie projektów uchwał na sesję rady,
realizacja uchwał rady oraz określenie sposobu ich wykonania,
wykonywanie budżetu,
ogłaszanie budżetu i sprawozdań z jego wykonania,
przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady,
przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał objętych zakresem nadzoru Izby,
składanie w imieniu Gminy oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem komunalnym,
kierowanie pracą Urzędu i wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
reprezentowanie gminy oraz Urzędu na zewnątrz,
kierowanie bieżącymi sprawami gminy i Urzędu,
podejmowanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
udzielanie upoważnień dla pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
reprezentowanie gminy w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,
nadawanie regulaminu pracy Urzędu,
uczestniczenie w pracach związków gminnych i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,
koordynacja i kontrola przedsięwzięć inwestycyjnych na terenie gminy i miasta,
Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) Skarbnikiem Gminy, 2) Sekretarzem Gminy, 3) Wydziałem Spraw Obywatelskich, 4) Radcą Prawnym, 5) Strażą Miejską, 6) Wydziałem Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami, 7) Biurem Rady Miejskiej, 8) Samodzielnym stanowiskiem ds. kontroli zarządczej, 9) Audytorem Wewnętrznym, 10) Samodzielnym stanowiskiem ds. kadr, 11) Samodzielnym stanowiskiem ds. promocji gminy, 12) Główny Specjalista ds. rozwoju i kontaktów z przedsiębiorcami