PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2411 ),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 poz. 1000 z póżn zm.),
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Każdy kto opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadzi się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w urzędzie. Można wymeldować się osobiście lub przez pełnomocnika (pełnomocnictwo musi być na piśmie).Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (na przykład osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13. roku życia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (na przykład osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13. do 18. roku życia).
Dokonując zameldowania w nowym miejscu zamieszkania, automatycznie dokonuje się wymeldowanie z poprzedniego miejsca zamieszkania.
Wnioski - zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego są dostępne w Wydziale Spraw Obywatelskich - pokój nr 35 Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13 lub dostępne są na stronie internetowej urzędu bip.lobez.pl
Wniosek składa się w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, pokój nr 35.
Wniosek można również złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na stronie www.bip.lobez.pl lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na stronie http://epuap.gov.pl
II. WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek - zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub zgłoszenie wymeldowania z czasowego
- dowód osobisty lub paszport.
III. OPŁATY
Wymeldowanie jest bezpłatne.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wynosi 17zł.
Pełnomocnictwo do wymeldowania jest bezpłatne.
Pełnomocnictwo do wydania zaświadczenia o wymeldowaniu wynosi 17zł.
W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - jest bezpłatne,
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Łobzie, pok. nr 43 lub na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Goleniowie Oddział Łobez nr: 89937510382600483520000010.
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Po otrzymaniu zgłoszenia wymeldowanie następuje od razu.
Zaświadczenie zostanie wydane na wniosek wnioskodawcy lub jego pełnomocnika po wcześniejszym dokonaniu opłaty.
V. TRYB ODWOŁAWCZY
nie występuje
VI. OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA ZAŁATWIENIE SPRAWY:
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, Inspektor Anna Wróbel (pokój nr 35), tel. (0-91) 397 61 53