Funkcję Sekretarza Gminy sprawuje p. Magdalena Chmura
Tel: bezpośredni (91) 397-61-63, centrala (91) 397-40-01/02
e-mail:sekretarz@lobez.pl
Do obowiązków Sekretarza Gminy należy:
1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu,
2) organizacja pracy i koordynowanie działań przez poszczególne komórkiorganizacyjne,
3) zapewnienie prawidłowego załatwiania spraw i zgodności z prawem wydawanych decyzji, administracyjnych, realizację uchwał Rady i Zarządzeń Burmistrza, dyscyplinę pracy w Urzędzie i przestrzeganie przez pracowników przepisów prawnych,
4) całokształt spraw związanych z wyborami do organów przedstawicielskich,
5) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
6) organizowanie współdziałania z sołectwami i Radą Osiedla,
7) nadzorowanie przestrzegania zasad rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli,
8) nadzorowanie trybu przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli,
9) kontrola dyscypliny pracy w czasie godzin pracy oraz zachowanie tajemnicy służbowej po godzinach urzędowania (zabezpieczenie dokumentów i pieczęci urzędowych),
10) organizowanie działalności kontrolnej w Urzędzie,
11) organizowanie sprawnego obiegu dokumentów w Urzędzie i kontrolowanie realizacji zadań gminnych jednostek organizacyjnych,
12) analizowanie warunków pracy w Urzędzie, inicjowanie ich usprawniania i doskonalenia,
13) koordynowanie informatyzacji Urzędu,
14) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy,
15) inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,
16) nadzorowanie spraw związanych z załatwianiem interpelacji i wniosków radnych,
17) wydawanie wszelkich wymaganych zaświadczeń i poświadczeń,
18) współpraca z Biurem Rady Miejskiej w sprawach związanych z przygotowaniem materiałów po obrady Komisji i sesji Rady,
19) przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy (testament).
20) Sekretarz kieruje Wydziałem Organizacyjno – Administracyjnym.