1. WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- wypełniony wniosek (druk do pobrania w Urzędzie Stanu Cywilnego w pok. nr 30)
- dowód osobisty – do wglądu.
- oryginał odpisu zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego lub polskiego konsula lub kserokopia odpisu potwierdzona przez urząd, który akt wydał, ewentualnie oryginał odpisu aktu stanu cywilnego wydany na druku wielojęzycznym.
Przedkładane odpisy nie mogą być kserokopiami.
2. ZŁOŻENIE WNIOSKU DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
Brak możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną.
3. OPŁATY:
- odpis zupełny aktu po dokonaniu transkrypcji - 50 zł
- w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika - 17 zł od pełnomocnictwa
Opłatę skarbową można uiścić: w kasie Urzędu Miejskiego w godz. 8.00-14.00 lub na konto:
BANK SPÓŁDZIELCZY W GOLENIOWIE ODDZIAŁ ŁOBEZ
NR: 89937510382600483520000010
NR SWIFT GBWCPLPP PL 89937510382600483520000010
4. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Stanu Cywilnego w Łobzie 73-150 Łobez, ul. Niepodległości 13 w godzinach przyjęć interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30.
5. OSOBY DO KONTAKTU:
Magdalena Kowalec (Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego), pok. 30, tel. (91) 397 46 78, usc@lobez.pl.
6. SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA:
Rozpoznanie sprawy w zależności od stopnia skomplikowania sprawy, nie później niż w ciągu miesiąca, sprawa szczególnie skomplikowana - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
7. TRYB ODWOŁAWCZY:
Organem odwoławczym od negatywnej decyzji jest Wojewoda Zachodniopomorski w Szczecinie za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Łobzie w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
8. PODSTAWA PRAWNA:
- Art. 104 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 poz. 2224 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U 2018 poz. 1044 z późn. zm.)
9. UWAGI:
Sprawę można załatwić za pośrednictwem polskiego konsula za granicą, wniosek może złożyć członek rodziny osoby wymienionej w akcie: rodzicie, dziadkowie, dzieci, rodzeństwo, małżonek (pokrewieństwo w linii prostej), przedstawiciel ustawowy, osoba, która wykaże interes prawny w transkrypcji lub interes faktyczny w transkrypcji dokumentu potwierdzającego zgon oraz pełnomocnik na podstawie imiennego pełnomocnictwa, strona zamieszkała za granicą lub mająca siedzibę za granicą, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w kraju, jest obowiązana wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń. Dokument niezawierający pełnych danych wymaganych prawem polskim (dane z odpisów skróconych lub na druku wielojęzycznym) podlega uzupełnieniu. Na wniosek osoby, której akt dotyczy, kierownik urzędu stanu cywilnego dostosowuje pisownię danych zawartych w zagranicznym dokumencie do reguł pisowni polskiej, jeżeli wniosek taki został złożony z wnioskiem o dokonanie transkrypcji, posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w terminie do 14 dni od dnia sporządzenia aktu małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska, a w przypadku małżeństwa zawartego przed konsulem lub organem zagranicznym od dnia doręczenia odpisu aktu małżeństwa, posiadacz paszportu ma obowiązek wymiany tego dokumentu w terminie 60 dni od dnia sporządzenia aktu małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska, a w przypadku małżeństwa zawartego przed konsulem lub organem zagranicznym – od dnia doręczenia odpisu aktu małżeństwa.