Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wystąpienie do Rady Miejskiej o wydanie opinii w sprawie sprzedaży wnioskowanego lokalu użytkowego.
Podjęcie zarządzenia przez Burmistrza w sprawie wyznaczenia lokalu użytkowego do sprzedaży.
Oszacowanie wartości lokalu oraz sporządzenie opisu nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego.
Uzyskanie zaświadczenia od Starosty, że dany lokal spełnia wymogi samodzielnego lokalu w rozumieniu ustawy o własności lokali.
Podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży na okres 21 dni. W wykazie nieruchomości zamieszcza się m.in. informację o terminie do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt. 1 i pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Termin złożenia wniosku dla tych osób nie może być krótszy niż 6 tygodni, licząc od dnia wywieszenia wykazu.
Wykonanie wypisu z rejestru gruntów wraz z kartoteką budynków i lokali oraz wyrysem z mapy ewidencyjnej w Starostwie Powiatowym.
Spisanie protokołu rokowań.
Sporządzenie umowy notarialnej.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAW:
Do wyodrębnienia własności lokali i ich sprzedaży mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
Ustawa o własności lokali nie przewiduje załatwiania tych spraw w oparciu o przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem
VII. INFORMACJE DODATKOWE
Podanie we wniosku numeru telefonu ułatwi kontakt z wnioskodawcą.
VIII. OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ
Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami
Katarzyna Danylczak, pokój nr 10, tel. (091) 397-61-71