Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Łobzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony Biuletyn Informacji Publicznej.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Na stronie internetowej znajdują się archiwalne filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych. Napisy będą dodawane sukcesywnie.
- Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż były skanowane.
- Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny.
- Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- Nie wszelkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak: zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.
- elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Magdalena Chmura, sekretarz@lobez.pl. 91 3974001
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępnościcyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Jan Nowak — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- Adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- mejl: sekretariat@przyklad.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez
Dostępność:
- Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Niepodległości oraz od strony parkingu wewnętrznego, przy których z obu stron zamontowane są podtrzymujące barierki. Dla klientów przeznaczone jest wejście od strony ul. Niepodległości.
- Budynek nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się.
- Przy wejściu głównym do budynku nie ma podjazdu ułatwiającego wejście do budynku
- Wewnątrz budynku nie ma windy. Szerokość drzwi nie jest przystosowana do korzystania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.
- Na parterze budynku jest Biuro Obsługi Interesanta, po zgłoszeniu w Biurze Obsługi wyznaczony pracownik merytoryczny podejmuje interesanta osobiście w wyznaczonym miejscu,
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym
- istnieje możliwość po wcześniejszym umówieniu się na wizytę
- Toalety wewnątrz budynku nie są przystosowane do potrzeb osób -niepełnosprawnych.
- Przed budynkiem Urzędu Miejskiego w Łobzie znajduje się jedno wydzielone, oznakowane miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- w Urzędzie Miejskim w Łobzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego po wcześniejszym umówieniu wizyty.
- zamontowano napęd mechaniczny do ciężkich głównych drzwi wejściowych od ulicy Niepodległości 13
- przy schodach na korytarzu została zamontowana platforma przyschodowa dla osób niepełnosprawnych,
- zamontowano drzwi przesuwne na parterze, w celu łatwego dostępu osób korzystających z wózków inwalidzkich
- w biurze Obsługi Interesanta na parterze oraz sekretariacie( I piętro) zainstalowano urządzenie - pętla indukcyjna do obsługi osób słabo słyszących.
- na drzwiach do biur i toalet zainstalowano tabliczki z oznaczeniami w alfabecie Braillea,
- na parterze w biurze jest dostępny stolik z regulowaną wysokością blatu ,
- schody oznaczono fakturą ostrzegawczą.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848