Funkcję Skarbnika Gminy pełni p. Olga Radziwanowska
Tel.: bezpośredni (91) 397- 46-60, centrala (91) 397-40-01/02
e-mail:skarbnik@lobez.pl
Skarbnik Gminy podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Do obowiązków Skarbnika Gminy należy:
1) kierowanie Wydziałem Finansowo- Budżetowym,
2) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami
a) organizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
- właściwy przebieg operacji gospodarczych,
- ochrony mienia będącego w posiadaniu jednostki,
- sporządzanie kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,
b) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej poprzez :
- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
- ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,
3) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez pracowników wydziału finansowego;
a) dokonywanie podziału oraz przydzielanie poszczególnym pracownikom zakresu czynności,
b) udzielanie pracownikom niezbędnej pomocy i instruktażu w zakresie wykonywanych przez nich zadań i obowiązków, przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawach finansowych,
c) czuwanie nad prawidłowym przebiegiem pracy oraz jej usprawnienie,
4) prowadzenie gospodarki finansowej Urzędu zgodnie z obowiązującymi zasadami poprzez:
a) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu i innymi będącymi w dyspozycji Urzędu,
b) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd,
c) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
d) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
5) analiza wykorzystania środków zatwierdzonych w budżecie i innych będących w dyspozycji Urzędu,
6) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
a) bieżącej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych pracownikom obowiązków,
b) kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych,
c) kontroli operacji gospodarczych Urzędu stanowiących przedmiot księgowań,
7) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości w szczególności;
- zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,
8) kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian,
9) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
10) kontrola gospodarki finansowej jednostek i zakładów budżetowych,
11) opiniowanie decyzji mających skutki finansowe dla budżetu,
12) kontrasygnata czynności prawnych powodujących powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych.