Kierownik Wydziału: p. Zbigniew Gromek
bezpośredni (91) 397-61-64, centrala (91) 397-40-01/02
e-mail; dowody@lobez.pl, ewid@lobez.pl, usc@lobez.pl, zk@lobez.pl
Kierownik Wydziału Spraw Obywatelskichpodlega bezpośrednio Burmistrzowi
Zadania Wydziału:
1) realizacja zadań związanych z ewidencją ludności:
a) meldowanie osób w tym cudzoziemców, na pobyt czasowy i stały,
b) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych,
c) weryfikacja i aktualizacja danych osobowych mieszkańca w rejestrze PESEL,
d) wystawianie zaświadczeń z rejestru mieszkańców,
e) udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców,
f) sporządzanie wykazów dzieci objętych obowiązkiem szkolnym,
2) realizacja zadań związanych z wydawaniem dowodów osobistych:
a) przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych, sprawdzanie zapisów pod kątem ich zgodności z USC i rejestrem mieszkańców,
b) wydawanie nowych dowodów osobistych,
c) wprowadzanie wydanych dowodów do rejestru Systemu Rejestrów Państwowych,
d) prowadzenie i aktualizacja rejestru wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,
e) prowadzenie rejestru i wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentów,
f) prowadzenie archiwum kopert dowodowych wydanych dokumentów tożsamości,
3) załatwianie spraw z zakresu ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych,
4) załatwianie spraw z zakresu ustawy prawo o zgromadzeniach,
5) realizacja zadań w zakresie spraw obronnych:
a) planowanie obronne,
b) organizowanie i utrzymywanie systemu kierowania obronnością w Gminie, a w szczególności stałego dyżuru i stanowiska kierowania,
c) organizowanie akcji kurierskiej w Gminie,
d) planowanie i nakładanie na terenie Gminy obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,
e) przygotowanie rezerw osobowych na potrzeby obronności, w szczególności prowadzenie rejestracji osób podlegających kwalifikacji wojskowej i przygotowania kwalifikacji wojskowej,
f) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem osób od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
g) przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne,
h) planowanie i organizowanie szkolenia obronnego,
i) kontrola wykonywanych zadań obronnych.
6) realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej:
a) opracowanie planów Obrony Cywilnej,
b) organizowanie i utrzymywanie Systemu Wykrywania i Alarmowania,
c) szkolenia, ćwiczenia i treningi z zakresu OC,
d) planowanie przedsięwzięć do wypełniania zadań humanitarnych mających na celu ochronę ludności cywilnej przed niebezpieczeństwami w wyniku działań zbrojnych,
7) realizacja zadań w zakresie zarządzania kryzysowego:
a) planowanie cywilne,
b) zapewnienie monitorowania zagrożeń na terenie gminy,
c) organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
d) opracowywanie planów zarządzania kryzysowego,
e) wsparcie funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
8) realizowanie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową, współpraca z jednostkami ochotniczej straży pożarnej,
a) współpraca w zakresie realizowanych zadań z Policją, Państwową Strażą Pożarną oraz Wojskowym Komendantem Uzupełnień,
b) sporządzanie spisów wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
c) współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie aktualizacji rejestru wyborców,
Pion Ochrony Informacji Niejawnych:
Stanowią: Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych, pracownik ds. prowadzenia Kancelarii Materiałów Niejawnych, Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego, Administrator Systemu
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2) kontrola ochrony informacji niejawnych, przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów,
3) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych,
4) opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
5) prowadzenie Kancelarii Materiałów Niejawnych.
Urząd Stanu Cywilnego:
1) rejestracja stanu cywilnego w zakresie urodzeń, małżeństw i zgonów,
2) sporządzanie odpisów aktów stanu cywilnego, wydawanie zaświadczeń,
3) organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego,
4) przyjmowanie oświadczeń o zawarciu małżeństwa przez Kierownikiem (Zastępcą) Urzędu Stanu Cywilnego,
5) organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego,
6) załatwianie spraw w zakresie zmiany imienia lub nazwiska,
7) wprowadzanie danych i aktualizacja rejestru PESEL w zakresie ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.