Proces przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków
PODSTAWA PRAWNA
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII Skargi i wnioski (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.),
Rozporządzenie Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r., w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67).
I. SPOSÓB ZAŁATWIANIA SPRAWY
1. Skargi, wnioski mogą być wnoszone pisemnie, elektronicznie a także ustnie do protokołu.
2. Skargi, wnioski przyjmowane są w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Łobzie ul. Niepodległości 13, pok. 24.
II. WYMAGANE DOKUMENTY
Skarga lub wniosek, zawierające imię i nazwisko /nazwę/ oraz adres osoby wnoszącej skargę lub wniosek.
III. OPŁATY
Skargi i wnioski nie podlegają opłacie.
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
Rejestracja skargi w centralnym rejestrze skarg i wniosków
Uzyskanie wyjaśnienia od komórki merytorycznej
Przygotowanie odpowiedzi na skargę
Wysłanie odpowiedzi do skarżącego
Adnotacja o sposobie załatwienia skargi, wniosku w centralnym rejestrze skarg i wniosków.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
Skargi i wnioski posłów na Sejm, senatorów i radnych, którzy wnieśli skargę (wniosek) we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby rozpatruje się w terminie 14 dni od dnia wniesienia albo przekazania.
VI. INFORMACJE DODATKOWE
Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
VII. OSOBA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ
Wydział Organizacyjno – Administracyjny – Jan Ceholnyk- pok. Nr 1, tel. (091) 3976146.