PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 267)
- Ustawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. 2003 nr 96 poz. 873
z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o Samorządzie Gminnym (tekst jednolity Dz. U. 2013 r. poz. 594 z póź. zm.)
- Uchwała Rady Miejskiej w Łobzie w sprawie uchwalenia „Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami realizującymi zadania publiczne”
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Formularz oferty dostępny jest w Biurze Obsługi Interesantów – pokój Nr 19, w Wydziale Edukacji, Kultury i Zdrowia - pokój nr 17 Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13 lub dostępne są na stronie internetowej urzędu.
II. WYMAGANE DOKUMENTY
Oferta konkursowa przygotowana na formularzu wraz z załącznikami
a) aktualny odpis z rejestru lub odpowiedni wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny wykonawcy i umocowanie osób go reprezentujących;
b) aktualny statut;
c) elektroniczną wersję oferty sporządzoną na formularzu wymienionym w punkcie 1.;
d) sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności podmiotu za ubiegły rok lub w przypadku dotychczasowej krótszej działalności – za okres tej działalności;
e) pełnomocnictwo do działania w imieniu organizacji w przypadku gdy umowę podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentacji zgodnie ze statutem.
f) oświadczenie o zobowiązaniu się do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu gminy.
III. OPŁATY
- brak opłat
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
OTWARTY KONKURS OFERT
Burmistrz ogłasza konkurs na realizację zadań publicznych.
Zainteresowani składają w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Łobzie (pokój nr 24) ofertę na realizację zadania.
Komisja konkursowa powołana zarządzeniem burmistrza rozpatruje w terminie określonym w regulaminie złożone oferty pod względem formalnym i merytorycznym. Po rozpatrzeniu komisja przedstawia swoją propozycję burmistrzowi, do którego należy ostateczna decyzja o przyznaniu środków na realizację zadania. Z podmiotami, które wygrały konkurs zostaje podpisana umowa na realizację zadań gminy.
TRYB MAŁYCH ZLECEŃ
Organizacja składa wniosek do organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego.
Zadanie musi spełniać następujące warunki:
- dotyczyć musi zadania o charakterze lokalnym lub regionalnym;
- wysokość dofinansowania lub finansowania nie może przekroczyć 10 tys. zł.;
- zadanie musi być zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 90 dni.
Organ, uznając celowość realizacji zadania, zleca je po przedstawieniu przez organizację oferty zgodnie ze wzorem.
Po złożeniu oferty przez organizację - w ciągu 7 dni roboczych oferta zamieszczana jest w BIP, w siedzibie organu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń oraz na stronie internetowej tego organu. W ciągu 7 dni roboczych od zamieszczenia każdy ma możliwość zgłoszenia uwag do oferty.
Po upływie tego terminu i po rozpatrzeniu uwag organ niezwłocznie zawiera z organizacją umowę na realizację zadania.
Wprowadzone zostały dwa dodatkowe ograniczenia dla tak zlecanych zadań:
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
OTWARTY KONKURS OFERT
Niezwłocznie po wyborze oferty
TRYB MAŁYCH ZLECEŃ
Niezwłocznie po rozpatrzeniu uwag
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Brak trybu odwoławczego
VII. INFORMACJE DODATKOWE
Brak
VIII. OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Wydział Edukacji , Kultury i Zdrowia – Dominika Woźnicka tel. (091)3976178