WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ O DOKONANYCH W KSIĘGACH STANU CYWILNEGO WPISACH, ICH BRAKU, ORAZ ZAGINIĘCIU LUB ZNISZCZENIU KSIĘGI
WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach ich braku oraz zaginięciu lub zniszczeniu księgi.
Do wglądu dowód tożsamości wnioskodawcy.
OPŁATY:
Za zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby – 24,00 zł.
Za zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi aktów stanu cywilnego - 24,00 zł
Za zaświadczenie o stanie cywilnym – 38,00 zł.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego w Łobzie
Ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez
pokój nr.30
Tel. 91- 39-746-78
UWAGI:
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym lub zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.
Zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, organizacjom społecznym, jeżeli przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której akt dotyczy. Zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie oraz zaświadczenie o stanie cywilnym są ważne przez okres 6 miesięcy od daty ich sporządzenia.
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 2064 ze zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. – o Opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 ze zm.).