PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 15 listopada 1984r o podatku rolnym /tekst jednolity: Dz. U. z 2019r poz. 2019 ze zm./
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r-Ordynacja podatkowa /tekst jednolity Dz. U. z 2019r poz. 900 ze zm./
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wnioski o przyznanie ulgi lub zwolnienia można otrzymać w Biurze Obsługi Interesantów , w pokoju 41 bądź pobrać ze strony internetowej www.bip.lobez.pl .
Wnioski przyjmowane są w sekretariacie Urzędu Miejskiego lub w pokoju nr 41. Wnioski można również składać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miejskiego w Łobzie poprzez stronę www.bip.lobez.pl
II. WYMAGANE DOKUMENTY
W zależności od usługi z jakiej chce podatnik skorzystać wnosi:
wniosek o zastosowanie zwolnienia i ulgi z tytułu nabycia gruntów
wniosek o zastosowanie ulgi inwestycyjnej
Załącznik - zestawienie nakładów poniesionych na budowę lub modernizacje wraz z rachunkami
III. OPŁATY
Nie podlega opłacie
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
Po złożeniu wypełnionego wniosku następuje wydanie decyzji, która doręczona jest podatnikowi
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji ustalającej wysokość podatku wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
1) W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy
zawiadamia o tym stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza
nowy termin załatwienia sprawy /zgodnie z art.140 ustawy-Ordynacja podatkowa/.
2) W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia
VIII.OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Wydział Finansowo - Budżetowy- inspektor ds. wymiaru podatków Patrycja Artym , pokój nr 41, tel. 091 397 61 50