PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 30 października 2002r o podatku leśnym /tekst jednolity Dz.U. z 2019, poz.888 ze zm./
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r - Ordynacja podatkowa /tekst jednolity Dz.U. z 2019r poz. 900ze zm./
Komunikat Prezesa GUS w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa.
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny Dz.U.2019.1126 z dnia 17.06.2019 r.
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Podatnik jest zobowiązany do złożenia informacji w sprawie podatku. W przypadku nie dopełnienia tego obowiązku zostaje wezwany do przedłożenia dokumentów. Formularze informacji podatkowej można otrzymać w Biurze Obsługi Interesantów, w pokoju 41 bądź pobrać ze strony internetowej www.bip.lobez.pl.
Formularze podatkowe przyjmowane są w sekretariacie Urzędu Miejskiego lub w pokoju nr 41. Informacje można również składać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miejskiego w Łobzie poprzez stronę www.bip.lobez.pl
II. WYMAGANE DOKUMENTY
Wypełniony formularz z załącznikami - informacji na podatek leśny.
Dowody potwierdzające prawo własności, posiadania, użytkowania nieruchomości np. akt notarialny, wypis z ksiąg wieczystych, umowa dzierżawy
III. OPŁATY
Nie podlega opłacie.
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
Po złożeniu wypełnionej informacji następuje wydanie decyzji, która doręczona jest podatnikowi.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji ustalającej wysokość podatku wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
VIII.OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Wydział Finansowo - Budżetowy- inspektor ds. wymiaru podatków Patrycja Artym , pokój nr 41, tel. tel. 091 397 61 50